קלפי 3-19
מזכירות האגודה - עודכן ב:11/05/2016
לחצו כאן לתוצאות.
מזכירות האגודה - עודכן ב:02/02/2016
הבריכה תפעל מיד לאחר יו"כ (24.9.15) עד לשמחת תורה (5.10.15)....
מזכירות האגודה - עודכן ב:22/09/2015
מזכירות האגודה - עודכן ב:26/08/2015
לידיעתכם, בסוף שבוע זה נביא אדמה למילוי השטח ליד המועדון, לצ...
מזכירות האגודה - עודכן ב:20/08/2015
מזכירות האגודה - עודכן ב:10/08/2015
ליחצו כאן
מזכירות האגודה - עודכן ב:29/07/2015
אנא המתינו טוען לוח אירועים....

טיולים בסביבה

היישוב מורן ממוקם במרכז הגליל ומהווה מיקום אירוח ולינה מצויין עם גישה נוחה למגוון רחב של פעילויות, טיולים, אטרקציות, כנרת, טבע לצד גישה מהירה לכרמיאל, טבריה וצפת.

מסלולים

• סובב מורן קצר
    (מקור: קובי גולדברג)
    יציאה רגלית מהשער המזרחי של היישוב (מאחורי מרכז המיחזור). הולכים בשביל העפר המתעקל ויורד דרומה. באמצע הירידה פונים ימינה (מזרחה) בשביל עפר עולה. משמאל לשביל חורשת אורנים גדולה ומתחתיה נחל צלמון - לא לפספס את הנוף. ממשיכים בשביל העפר המתעקל דרומית לרפת הקיבוץ ועולים צפונה עד לכביש הגישה ליישוב. פונים ימינה הולכים בצד הכביש כ-200 מ' עד לשער הראשי של היישוב. ניתן להליכה גם בכיוון ההפוך - משער היישוב הראשי עד למרכז המיחזור.
    (מסלול אדום במפה)

• סובב מורן ארוך
    (מקור: קובי גולדברג)
    יוצאים משער היישוב הראשי והולכים בצד הכביש כ-200 מ' עד לשביל עפר היורד דרומה משמאלנו. ממשיכים בשביל העפר היורד במתינות ומתעקל מזרחה דרך חורשות האורנים דרומית לרפת הקיבוץ. מימין לשביל חורשת אורנים גדולה ומתחתיה נחל צלמון - לא לפספס את הנוף. השביל מגיע לצומת T עם שביל נוסף, רחב. (ניתן בשלב זה לקצר את הטיול ולפנות שמאלה בשביל הרחב ולעלות בו עד לשער המזרחי של היישוב).
    המשך המסלול הארוך: פונים בשביל הרחב ימינה ויורדים לכיוון נחל צלמון. בתום הירידה פונים שמאלה לשביל סובב מורן ממזרח. ממשיכים בשביל בינות למטעי הזיתים עד שנפגשים עם כביש הגישה למורן (באיזור תחנת הדלק). משם ניתן לעלות חזרה ליישוב דרך הכביש או להסדיר הסעה.
    (מסלול אדום+כחול במפה)

• נחל צלמון
    (מקור: מינהלת הטיולים)
    מסלול בדרגת קושי קלה המשלב טבע ונוף, שיפעת מים כל השנה, צמחיית נחלים עשירה וחורש יפה המעניק צל , אמות מים וטחנות קמח. מומלץ להליכה בכוון זרימתו, מהחניון העליון לטחנת משרעה.
    במסלול נפגוש רכסי הרים הסוגרים על הנחל- הר כמון, הר חזון ,רכסי הרי מירון ומולם הרי הגליל התחתון.בתוכם מתחתר נחל צלמון המתפתל. אמת מים , טחנות קמח, צמחיית נחלים עשירה וחורש רבגוני, זרימת מים לאורך כל השנה ומספר בריכות מים טבעיות.

• נחל פַרוד עליון
    (מקור: מינהלת הטיולים)
    מסלול בדרגת קושי קלה המשלב נוף הררי האופייני להר מירון. רוב המסלול עשיר בצמחיה מגוונת ובחורף הנחל זורם ויוצר מראה מרהיב מהמפל. רוב המסלול מהווה תצפית יפהפיה דרומה אל בקעת חנניה מתחילת המסלול, זרימת הנחל והמפל בחורף. מנקודת הסיום של המסלול מומלץ לעבור מתחת לכביש לכיוון דרום ולהמשיך לטייל באיזור מפלי פרוד המציע נוף מרהיב, צמחייה טבעית ופלגי מים.

• הר מצפה הימים - עין סתר

• דרך נוף יער שגב
    (מקור: קק"ל)
    יער שגב משתרע על פני כ-10,000 דונם, שקק"ל החלה בנטיעתו בשנות ה-50. היער הוא מעורב. צומחים בו עצי מחט ורחבי עלים כגון כליל החורש, חרוב, אלה ארצישראלית ואלה אטלנטית. בין העצים צומח תת-יער טבעי, אופייני לצומח הים-תיכוני, ובו פריחת חורף ואביב ססגונית.

• נחל עמוד עליון
    (מקור: מינהלת הטיולים)
    מסלול ברמת קושי נמוכה המשלב נוף, צמחיה רבה וחקלאות עתיקה. הליכה בנחל יפיפה בו זורמים מים כל ימות השנה ולאורכו בוסתנים. רוב המסלול עשיר בצמחיה סבוכה. לאורך המסלול נעבור את "משטרת עין תינה" ותצפית יפה על שטח השמורה ומזרחה לכוון צפת והר כנען. באפיק הנחל מעיינות ובריכות מים בהם ניתן לשכשך.

• נחל מירון ועין יקים עד לנחל עמוד
    מסלול בדרכת קושי רגילה המאפשר כניסה צדדית לשמורת נחל עמוד. משיק לשביל ישראל. מתמזג עם אטרקציות הנוף של נחל עמוד. לאורך המסלול נעבור פלגי מים ומכשולי מעבר קלים אך מעניינים, טיפוס לפיסגה ושיכשוך בנביעה מקסימה.

• שביל הפיסגה הר מירון
    (מקור: מינהלת הטיולים)
    מסלול מעגלי קל ונח שזור בתצפיות נוף מרהיבות. רובו של המסלול בקו גובה אחד והוא מקיף מחנה צבאי הממוקם בפסגת ההר. לאורך המסלול מספר נקודות תצפית לכיוונים שונים עם נוף מרהיב של העיר צפת, רמת דלתון, החרמון, לבנון, וכל שמורת הר מירון. לאורך המסלול צמחיה מגוונת - חורש ים תיכוני, שיחים ופרחים.

• תל יודפת ונחל יודפת
    מסלול בדרגת קושי בינונית המשלב הליכה באזור התיישבות קדומה בתל יודפת ובח'ירבת קנה, מעבר באזור חורש אלונים,חציית עמק בית נטופה והמוביל הארצי. את המסלול נתחיל בביקור בתל יודפת מרובה המערות והחללים התת-קרקעיים. נמשיך תצפית מאזור יודפת, שמורת יודפת, עצי אורן וצמחיה מגוונת כגון: צבעונים, סחלבים, נרקיסים, רקפות ועוד.